شماره هاي اتي                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- منزل ، h.ghiyas77@hotmail.com
چکیده:   (365 مشاهده)
هدف اصلی مطالعه­ ی حاضر، شناسایی مؤلفه­ های تدریس تاریخ معماری با تمرکز بر اثربخشی شگردهای اجرای محتوا مطابق اهداف مهارتی و معمارانه و بر اساس تجربه­ ی حرفه ­ای استادان دانشگاه به منظور ایجاد یک چارچوب مفهومی و توسعه­ ی مبانی نظری تدریس است. رویکرد پژوهشگر در این بخش از پژوهش، رویکرد کیفی با استفاده از راهبرد پدیدار­نگاری است. مشارکت­ کنندگان شامل 15 نفر از استادان تاریخ معماری بودند که از طریق نمونه­ گیری نوعی تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. داده­ ها با استفاده از مصاحبه­ ی عمیق و نیمه سازمان­ یافته جمع­ آوری شدند. روش تحلیل داده­ ها تحلیل محتوای استقرایی با استفاده از کدگذاری در سه سطح باز، محوری و منتخب بود. یافته­ های مربوط نشان داد که مقوله­ های اساسی تدریس اثربخش تاریخ معماری از منظر مهارت­های آموزشی شامل 1) تدریس متناسب با ویژگیهای شخصیتی، 2) تدریس مبتنی بر مهارت­های آموزشی، 3) تدریس مبتنی بر یادگیری و تفکر طراحی مبتنی بر مسأله و 4) تدریس راهکارهای بازشناسی و تداوم مفاهیم و الگوها می­ باشد.
شماره‌ی مقاله: 70
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: معماري و شهرسازي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی مرمت و معماری ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Journal of Conservation and Architecture in Iran

Designed & Developed by : Yektaweb